Kisállat Ortopédiai Rehabilitáció

Konzervatív kezelések és rehabilitáció

Ortopédiai problémák és beavatkozások esetén gyakran szükség van a mozgásszervi betegséggel kűdző állatok rehabilitációjára. Klinikánkon különböző terápiákat alkalmazunk a fájdalom enyhítésére, az esetleges gyulladás csökkentésére, valamint a sérült ízületek, csontok és izmok egészséges állapotának helyreállítása érdekében.

Klinikánkon számos nem sebészeti eljárást is alkalmazunk, mint például a fizioterápia, helyi gyógyszeres kezelések, valamint alternatív terápiák. Ezek a kezelések segítenek a kisállatok fájdalmának enyhítésében, a gyulladás csökkentésében. Jótékony hatással vannak a sérült izületek, csontok és izmok egészséges állapotának helyreállítására, ezáltal javítják a mozgásképességet és így az életminőséget. Fontosnak tartjuk kihangsúlyozni, hogy a már meglévő állapot súlyosbodásának megelőzése érdekében mindenképpen javasolt a következetes testsúly kontroll, a megfelelő mennyiségű és minőségű mozgatás, valamint ízületvédő táplálék kiegészítők használata.í

Konzervatív kezelések

Hialuronsav kezelés

Az ízületi porckopás csakúgy mint embereknél, az állatoknál is gyakran előforduló probléma. A csontok ízületi felületét borító porcréteg elvékonyodása esetén a mozgás során a csontok összeérhetnek, komoly fájdalmat okozva. Bizonyos fajták örökletes betegségeik révén hajlamosabbak rá, de nagy megterhelésnek kitett (sportkutyák, munkakutyák) és idős kedvenceinknél is előfordulhat.

A hialuronsav a szervezetben (bőr, Ízületek, csontok, kötőszövetek) természetes módon előforduló anyag, számos kulcsfontosságú folyamatban vesz részt, mint például a sebgyógyulás, regeneráció, a megfelelő porc felépítés biztosítása és az ízületek mozgása során a porcfelszínek kenése.
Ízületi kopás esetén az ízületi résbe fecskendezve hatékonyan csökkenti a fájdalmat és megakadályozza a porc további kopását, emellett gyulladáscsökkentő hatással is bír.

Helyi szteroid kezelés

Súlyos ízületi gyulladások esetén szükség lehet az ízületi résbe adott szteroid injekció alkalmazására. Ez egy nagyon hatékony fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő módszer, mely közvetlenül a probléma helyén fejti ki hatását, ezáltal sokkal gyorsabban hoz eredményt, mint a szájon át alkalmazott terápiák.

Bizonyos esetekben ennek a kezelésnek meg kell előznie a rehabilitációt, mivel súlyos fokú fájdalom és gyulladás mellett a fizioterápia nem eredményes.

Kérdése van?

Vegye fel velünk a kapcsolatot, és kollégáink örömmel segítenek, hogy a kedvence minél hamarabb megfelelő ellátásban részesülhessen.